مديريت هزينه و تنظيم دخل و خرج در زندگي هاي امروزي با 5 روش

مديريت هزينه و تنظيم دخل و خرج در زندگي هاي امروزي با 5 روش

مديريت هزينه و تنظيم دخل و خرج در زندگي هاي امروزي با 5 روش

  بزرگنمايي:

چه خبر - 5 مرحله تا مديريت هزينه و تنظيم دخل و خرج روزانه

با مديريت هزينه روزانه شما مي توانيد ديد بهتري نسبت به بودجه دريافتي داشته باشيد و به اين ترتيب مي بينيد که چه ميزان پول در اختيار داشته و اين پول، چگونه و کجا صرف مي شود. مديريت هزينه، يکي از مهم ترين ابزارهاي دستيابي به آينده مالي موفق است؛ زيرا به شما کمک مي کند تا بهتر از پول خود استفاده کنيد.
صرف نظر از وضعيت اقتصادي و يا نسلي که در آن قرار مي گيريد، هر يک از مصرف کنندگان مي توانند از مديريت هزينه، بهره مند شوند. برنامه ريزي براي هزينه ها باعث کنترل بهتر آن مي شود.
بنابراين، شما مي توانيد بودجه خود را به عنوان يک پايه مالي در نظر بگيريد. البته اين پايه و اساس براي هر فردي متفاوت است، همانطور که وضعيت مالي هر فردي، با فرد ديگر،متفاوت است. بنابراين، به منظور برنامه ريزي و مديريت هزينه ها لازم است که موارد مهم زير را در نظر داشته باشيد تا به نتيجه مطلوبي برسيد:

بيشتر بدانيد : بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

اصل بودجه بندي

استراتژي هاي بودجه بندي و تکنيک هاي آن، در هر موقعيتي متفاوت است. به عنوان مثال، بين بودجه يک دانشجو و يک فرد بازنشسته، به طور کلي، تفاوت هايي وجود دارد. اما پنج مرحله اساسي در بودجه بندي وجود دارد که همه آن ها مهم هستند، زيرا به شما کمک مي کنند که امور مالي خود را به طور قابل توجهي سازماندهي کنيد.
اين مراحل عبارتند از:

مرحله 1: تعيين اهداف

دو نوع هدف مالي وجود دارد: فوري و بلند مدت.
اهداف فوري در مورد ميزان بودجه اي است که در زمان حال در اختيار داريد، در حالي که اهداف بلند مدت با صرفه جويي در هزينه و هزينه هاي آن در طول چند دهه در ارتباط است. هر دو هدف، از اهميت زيادي برخوردار بوده و مکمل يکديگر هستند.
امروزه صرفه جويي کردن، در هزينه هاي شما تاثير مي گذارد اما مهم اين است که در آينده چه ميزان بازده داريد.
شما اهداف خود را در مورد هزينه ها محاسبه کرده و انتخاب مي کنيد که کدام قسمت را براي زندگي خود پوشش دهيد. سپس، مي توانيد اهداف مالي خود را به ترتيب، اولويت بندي کنيد.
اهداف مالي فوري شامل هزينه هاي فعلي شما مي شود. برخي از اين موارد واجب هستند و شامل وام مسکن يا پرداخت اجاره، وام خودرو، حساب هاي خدماتي، هزينه مراقبت از کودک، هزينه غذا، تلفن همراه و لوازم خانگي هستند.
اهداف ثانويه، مواردي اختياري هستند که عبارتند از لباس هاي غير ضروري، هزينه اشتراک اينترنت، لوازم غير ضروري و رفتن به تعطيلات. اهداف مالي بلند مدت مي تواند شامل پس انداز بازنشستگي، سرمايه گذاري و کمک هاي خيريه باشد. اگر بدهي داريد، پرداخت آن مي تواند هم واجب و هم اختياري باشد.

مرحله 2: درآمد و هزينه ها را محاسبه کنيد

پس از تعيين اهداف مالي خود، شما براي رسيدن به آن‌ها، نياز به برنامه اي منظم داريد. براي انجام اين کار، بايد درآمد و هزينه هاي خود را ارزيابي کنيد. اکثر مردم، برنامه ريزي ماهانه را دنبال مي کنند زيرا اکثر صورت حساب ها به صورت ماهانه است.
با ايجاد يک ليست از منابع درآمد ماهانه خود، از جمله حقوق و دستمزد (پس از کسر ماليات)، هزينه خريد مواد غذايي و ديگر ملزومات زندگي، مي توانيد شکل هزينه خود را به خوبي کنترل کنيد.
بخش بعدي، شامل معادله هزينه هاي شما است که به سه دسته تقسيم مي شوند: مصارف ثابت، مخارج متغير و هزينه هاي اختياري
مصارف ثابت: اين مقدار ماهيانه ثابت، به عنوان مثال، شامل وام مسکن يا اجاره خانه است.
هزينه هاي متغير: اين تغييرات از اين ماه تا ماه آينده بر اساس نياز شما ايجاد مي شود که شامل مواردي مانند هزينه مواد غذايي و بنزين است.
هزينه هاي اختياري: همانطور که اشاره شد، اين هزينه ها اختياري هستند و شامل هزينه براي تعطيلات و تفريحات است.

مرحله 3: تجزيه و تحليل هزينه ها و بررسي فهرست هزينه ها

هدف اصلي مديريت هزينه روزانه اين است که مطمئن شويد هزينه هاي شما از درآمد شما بيشتر نيست. بنابراين، در صورتي که هزينه هاي شما بيشتر از ميزان درآمد شما باشد، لازم است که به طور اساسي بر هزينه هاي خود نظارت داشته باشيد.

مرحله 4: بازنشاني بودجه اصلي شما

پس از اين که برنامه ريزي لازم را در تنظيم هزينه ها و بودجه اصلي انجام داديد، به اين ترتيب مي توانيد از مواردي که بايد بيشتر به آن توجه شود ، مطلع شويد. ممکن است تخمين اوليه درآمد ماهيانه شما براي ماه هاي ديگر کمک موثري باشد. اما به خاطر داشته باشيد که بايد تمام موارد را با جريان هاي خروجي به تعادل برسانيد.
پس انداز بايد بخشي از برنامه شما باشد. برنامه ريزي شما بايد به گونه باشد که پس انداز شما، تا شش ماه درآمد را تامين کند که به اندازه کافي، هنگام از دست دادن شغل يا ساير موارد اضطراري جبران شود.

مرحله 5: تعهد

مديريت هزينه، گام بزرگي در تلاش براي تضمين آينده شما و خانواده تان است. تعهد به مديريت هزينه، شما را به هدف نزديک تر کرده و بنابراين، شما نگراني خاصي در مورد کمبود بودجه خود نداريد. با مديريت هزينه و بودجه، همه چيز به تعادل خواهد رسيد.

زمان‌بندي بودجه

شما بايد متعهد شويد که تا زمان مشاهده نتايج، تمام موارد مربوط به مديريت هزينه را در نظر بگيريد. بهترين راه براي رسيدن به اين هدف، ايجاد يک طرح سالانه است که هزينه هاي ثابت شما مانند هزينه اجاره و پرداخت هاي مربوط به خودرو، هزينه هاي فصلي مانند هداياي تعطيلات و هزينه هاي اختياري، مانند هزينه مواد غذايي و خريد لباس را پوشش دهد.

چک کردن بودجه

همانطور که زندگي دائما در حال تغيير است، مطالبات مربوط به بودجه شما هم تغيير مي کند. به همين دليل، خوب است که به طور منظم، بودجه اي را براي تغيير در درآمد و هزينه در نظر بگيريد.
به اين ترتيب، با در نظر گرفتن موارد فوق شما مي توانيد نوعي تعادل در هزينه ها و درآمد خود ايجاد کرده و با برنامه اي دقيق، هزينه هاي روزانه خود را هم بر طبق بودجه خود، تقسيم بندي کنيد.

بيشتر بدانيد : فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

بيشتر بدانيد : پس انداز کردن با 3 روش جالب مخصوص افراد ولخرج!!


منبع : nabzema.com


Let's block ads! (Why?)

درصورتی که مطلب مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد از طریق صفحه تماس با ما گزارش دهید.
در صورت ناقص بودن مطلب روی منبع کلیک کنید و مطلب را بصورت کامل بخوانید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است و تمام فرآیند جمع آوری اخبار به صورت خودکار انجام می گیرد. مسئولیت صحت محتوای این خبر بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

آخرین خبرها