برای داشتن قلبی سالم رژیم غذایی مدیترانه‌ای داشته باشید

برای داشتن قلبی سالم رژیم غذایی مدیترانه‌ای داشته باشید

به گزارش خبرآنلاین، الگوی غذایی مردمان یونان، ایتالیا و اسپانیا موسوم به مدیترانه‌ای است که در آن رژیم غذایی غنی از گیاهان و روغن‌زیتون است ولی محصولات گوشتی و شیرین کم است.{لینک}

مطالعات قبلی حکایت از این دارد که این نوع رژیم غذایی منجر به طولانی شدن عمر شده و خطر ابتلا به پارکینسون و آلزایمر را کم می‌کند.

دکتر «سامیا مورا» با مطالعه و استخراج دیتا از روی  تحقیقات انجام‌شده قبلی معتقد است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی با داشتن رژیم غذایی مدیترانه‌ای تا یک‌چهارم کاهش می‌باید.

یافته‌های وی از روی مطالعات انجام‌شده توسط دکتر شفقت احمد،مرکز سلامت زنان، مدرسه پزشکی هاروارد اخذشده و بر مبنای پرونده پزشکی 25994 زن سالم در طول 12 سال مطالعه و تحقیق استخراج‌شده است.

جزییات تحقیق را اینجا بخوانید.

بر این اساس تنها 4.2 درصد از این زنان (با مصرف پایین رژیم غذایی مدیترانه‌ای) دچار حمله قلبی شدند.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل موارد زیر است:

مقدار زیادی سبزیجات شامل گوجه‌فرنگی، کلم بروکلی، اسفناج، هویج، خیار و پیاز

میوه‌های تازه مانند سیب، موز، انجیر، خرما، انگور و خربزه

مصرف زیاد حبوبات شامل لوبیا، آجیل، بادام، گردو، تخمه آفتابگردان

دانه‌های کامل مانند گندم، جو، گندم‌سیاه، ذرت و برنج قهوه‌ای

روغن‌زیتون به‌عنوان منبع اصلی چربی در کنار روغن آواکادو

پنیر و ماست به‌عنوان منبع اصلی لبنیات

مقدار متوسط ماهی و مرغ، اردک، بوقلمون، ماهی قزل‌آلا، ساردین، صدف

تخم‌مرغ، بلدرچین، تخم اردک

مقدار کم‌گوشت قرمز و مقدار کم شیرینی

5656

درصورتی که مطلب مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد از طریق صفحه تماس با ما گزارش دهید.
در صورت ناقص بودن مطلب روی منبع کلیک کنید و مطلب را بصورت کامل بخوانید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است و تمام فرآیند جمع آوری اخبار به صورت خودکار انجام می گیرد. مسئولیت صحت محتوای این خبر بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

آخرین خبرها

داغ ترین اخبار