روش هایی برای اضافه کردن وزن صحیح و اصولی

روش هایی برای اضافه کردن وزن صحیح و اصولی

فروشگاه ایران کوک روش هایی برای اضافه کردن وزن صحیح و اصولی دسته بندی: رژيم های غذایی چاقی و لاغری به وسیله فروغ رضوی | 0 دیدگاه ۳ بازدید

امروزه تعداد زیادی از مردم دارای اضافه وزن یا چاقی هستند و به دنبال راه هایی برای کاهش وزن هستند. با این حال، برخی افراد هم هستند که مشکلشان برعکس است و می خواهند هرطور شده چند کیلویی وزن اضافه کنند. همیشه بهترین راه حل تعادل است و چاقی مفرط یا لاغری بیش از حد، هر دو می توانند برای سلامتی مضر باشند. افرادی که کمبود وزن دارند و بسیار لاغر هستند نیز مثل افراد چاق در معرض خطرات و مشکلات سلامتی هستند. ولی برای بعضی افراد وزن اضافه کردن بسیار سخت است و هرکاری می کنند همچنان لاغر هستند. در این مطلب نکاتی برای اضافه کردن وزن به شما معرفی می کنیم که حاصل تجربیات و دانش متخصصین تغذیه است.

 

اضافه کردن وزن

 

اضافه کردن وزن بدون آسیب به بدن

اگر کمبود وزن دارید و می خواهید وزن اضافه کنید مراقب باشید این کار را از راه اصولی و صحیحش انجام دهید تا به سلامتتان لطمه ای وارد نشود. خوردن مقادیر زیاد روغن و قند اگر چه در کوتاه مدت باعث اضافه کردن وزن می شود اما اثرات مخربی روی سلامت عمومی شما می گذارد. در ادامه راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که بدون آسیب رساندن به بدنتان می توانید چنند کیلویی چاق تر شوید و به وزن متناسب برسید.

 

مقدار کالری دریافتی تان بیشتر از مقدار کالری مصرفی باشد

کالری دریافتی بیشتر


 بدن ما برای فعالیت به انرژی نیاز دارد و کالری مانند سوخت بدن عمل می کند. اگر بین کالری دریافتی و کالری مصرفی تعادل وجود داشته باشد اندامی متناسب و وزنی متعادل خواهیم داشت. هرچه این تناسب کمتر شود و یک کفه ترازو بالاتر برود به سمت چاقی یا لاغری پیش خواهیم رفت. بنابراین اگر قصد اضافه کردن وزن دارید لازم است کالری دریافتی تان بیشتر از کالری مورد نیاز بدن باشد. به این ترتیب مقداری کالری اضافه می ماند و در نتیجه وزن اضافه می کنید. 

 

قبل از غذا آب نخورید

با غذا آب نخورید

 آب معده شما را پر می کند و باعث کم خوری و جذب کمتر کالری می شود. بنابراین اگر عادت دارید قبل از غذا آب بخورید و قصد اضافه کردن وزن دارید این عادت را از سرتان بیرون کنید.

 

در فواصل کوتاه غذا بخورید

 برای اضافه کردن وزن و رسیدن به وزن متناسب باید تعداد دفعات غذاخوردنتان را بیشتر کنید. به جز وعده های اصلی در فواصل آن نیز هروقت فرصتش را داشتید میان وعده یا غذا بخورید.

 

شیر بخورید

شیر بخورید

 نوشیدن شیر کامل و چرب نیز یکی دیگر از راهکارهای اضافه کردن وزن است. سعی کنید خودتان را عادت بدهید که برای رفع تشنگی شیر بنوشید. به این ترتیب مقادیر بالایی پروتئین و کالری به بدنتان خواهید رساند.

 

میلک شیک بخورید

میلک شیک برای اضافه کردن وزن

 میلک شیک از جمله نوشیدنی های خوشمزه ای است که هم طعم خوبی دارد و هم به چاق شدن شما کمک می کند. می توانید برای تهیه میلک شیک از شیر پرچرب استفاده کنید و شکلات و … را نیز به آن اضافه کنید. به این ترتیب یک نوشیدنی خوشمزه برای اضافه کردن وزن خواهید داشت.

 

از بشقاب های بزرگ استفاده کنید

 ذهن ما پس از مدتی شرطی می شود و از نظر ذهن، یک بشقاب یعنی یک بشقاب. پس سعی کنید با این ترفند ذهنتان را گول بزنید: بشقاب بزرگی را برای غذا خوردن انتخاب کنید تا همچنان یک بشقاب غذا خورده باشید اما مقدار بیشتری مواد غذایی و کالری وارد بدنتان شده باشد! عکس این ترفند، یعنی بشقاب کوچک نیز برای کاهش وزن بسیار سودمند و کاربردی است.

 

به قهوه تان خامه اضافه کنید

 اگر همیشه عادت دارید قهوه تان را تلخ بخورید سعی کنید در این عادت تجدید نظری داشته باشید. با اضافه کردن خامه به قهوه روزانه تان می توانید مطمئن بشوید که هر روز کالری بیشتری مصرف می کنید.

 

کراتین مصرف کنید

مصرف کراتین

 اغلب کسانی که پرورش اندام و بدنسازی کار می کنند برای عضله سازی از مکمل غذایی کراتین استفاده می کنند. این مکمل به شما کمک می کند عضلاتی حجیم تر و در نتیجه وزنی بیشتر داشته باشید.

 

به اندازه کافی بخوابید

 جالب است که خواب کافی هم برای کاهش وزن و هم برای افزایش وزن مفید است. در واقع با داشتن خواب کافی می توانید به تعادل و تناسب اندام نزدیک تر شوید و اندامی متناسب و سلامت داشته باشید.

 

اول پروتئین و بعد سبزیجات

اول پروتئین بعد سبزیجات

اگر ترکیبی از مواد غذایی مختلف در بشقابتان دارید اول مواد غذایی را که حاوی پروتئین و کالری بالایی هستند بخورید و در انتها سبزیجات مصرف کنید. مثلا اگر همراه غذا سالاد هم می خواهید میل کنید پس از تمام شدن غذا سالادتان را بخورید؛ به این ترتیب به جذب کالری و پروتئین بیشتر کمک می کنید.

 

از استعمال دخانیات خودداری کنید

سیگار کشیدن عوراض بسیار بدی برای سلامتی انسان دارد و منجر به مشکلات و بیماری های مختلف می شود. یکی از عوارض سیگار کشیدن کاهش اشتها و لاغر شدن است. افراد سیگاری در مقایسه با افراد غیرسیگاری لاغرتر هستند و زودتر وزن از دست می دهند و به محض ترک سیگار شاهد اضافه کردن وزن خواهند بود.

 

شبکه های اجتماعی

برای دریافت بروزرسانی ها عضو خبرنامه ما شوید.

مطالب مرتبط: رژیم غذایی سالم و غذاهای گول زننده 10 میان وعده با کمتر از 100 کالری چند روش کاهش وزن بدون رژیم گرفتن رژیم گرفتن: 22 راه برای حفظ ثبات قدم گامی قدرتمند در مسیر کاهش وزن با حذف پنج ماده از رژیم غذایی

آب قبل غذا, اصول اضافه کردن وزن, اضافه کردن وزن, افزایش وزن, افزایش وزن آقایان, افزایش وزن اصولی, افزایش وزن افراد لاغر, افزایش وزن بدون چربی, افزایش وزن سریع, افزایش وزن طبیعی, برنامه غذایی, خوردن میان وعده, راه های اضافه کردن وزن, رژیم چاقی, روش اضافه کردن وزن, کالری دریافتی, کالری مصرفی, لاغری مفرط

4 دمنوش خواب آور و طرز تهیه آن ها جدیدترین دستورهای آشپزی گوشت لاپلو کباب لاپلو پودینگ شکلاتی پودینگ شکلاتی بقچه سبزیجات بقچه سبزیجات یا موموس ]]> جدیدترین خبر روز چای سبز و لاغری، شایعه یا واقعیت؟! چای سبز و لاغری، شایعه یا واقعیت؟! بازداشت بازیگر معروف و همسرش بازداشت بازیگر معروف و همسرش قیمت مسکن در تهران دو برابر مشهد است قیمت مسکن در تهران دو برابر مشهد است شروع ماه رمضان 97 شروع ماه رمضان 97 برای جلوگیری از آلزایمر این احساسات را از خود دور کنید برای جلوگیری از آلزایمر این احساسات را از خود دور کنید ]]> جدیدترین مطالب تغذیه و سلامتی کم کردن وزن : سه روش علمی و ساده کم کردن وزن : سه روش علمی و ساده     برای کم کردن وزن روش های بسیاری وجود … جلوگیری از تضعیف حافظه با رژیم غذایی سالم جلوگیری از تضعیف حافظه با رژیم غذایی سالم   حتماً شنیده اید که میگویند: «شما آن چیزی هستید … خرافات غذایی را بشناسیم (قسمت دوم) خرافات غذایی را بشناسیم (قسمت دوم)   خرافات غذایی را بشناسیم     خرافات غذایی که … خرافات غذایی را بشناسیم (قسمت اول) خرافات غذایی را بشناسیم (قسمت اول)   خرافات غذایی را بشناسیم (قسمت اول)     امروزه … ۶ کاری که می‌توانید هر روز برای جلوگیری از سرطان انجام دهید ۶ کاری که می‌توانید هر روز برای جلوگیری از سرطان انجام دهید     با وجود تلاش روز افزون پزشکان برای یافتن …

پیوندها آشپزی حرفه ای با باکس های تازه پز استخدام مترجم انگلیسی و آلمانی بکینگ پودر هرمین، بهترین و با کیفیت ترین ترجمه تخصصی ترجمه گوگل فارسی انگلیسی خرید ساعت بصورت اینترنتی دارالترجمه روسی دارالترجمه فرانسه دانلود مقاله رایگان و بدون محدودیت قالب کیک لوازم برقی خانگی و آشپزخانه یخچال بوش و سامسونگ غذاهای درخواستی طرز تهیه ته چین طرز تهیه قورمه سبزی طرز تهیه قیمه طرز تهیه کوفته طرز تهیه لازانیا
برچسب ها :

اضافه اصولی

درصورتی که مطلب مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد از طریق صفحه تماس با ما گزارش دهید.
در صورت ناقص بودن مطلب روی منبع کلیک کنید و مطلب را بصورت کامل بخوانید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است و تمام فرآیند جمع آوری اخبار به صورت خودکار انجام می گیرد. مسئولیت صحت محتوای این خبر بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

آخرین خبرها

داغ ترین اخبار