تبلیغات

loading...

نقش صبحانه سالم برای داشتن پوستی زیبا

تغذیه مناسب برای پوست جوش دار-غذاهای مضر برای پوست-برنامه غذایی برای پوست زیبا-رژیم زیبایی

دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل و مغذی می تواند راهی برای جلوگیری از چین و چروک های صورت، افزایش رطوبت موها و ترمیم سلول های آسیب دیده در سراسر بدن شما باشد.

اضافه کردن ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی به وعده صبحانه، نشانه های پیری را به طور معجزه آسایی از شما دور می کند. در اینجا ۶ گزینه غذایی با خاصیت ضد پیری در وعده صبحانه، معرفی شده است:

تغذیه مناسب برای پوست جوش دار

تغذیه مناسب برای پوست جوش دار-غذاهای مضر برای پوست-برنامه غذایی برای پوست زیبا-رژیم زیبایی

گردو: منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ برای مرطوب نگه داشتن پوست و مو است. گردو از ویتامین ای نیز سرشار است؛ آنتی اکسیدانی که منجر به تعمیر سلول های سراسر بدن می شود. املاح معدنی موجود در گردو از جمله مس، موجود تقویت تراکم استخوان ها می شود.

بلغور جو: جو از شاخص گلیسمیک پایینی برخوردار است و مصرف آن در وعده صبح به کاهش کلسترول، بهبود هضم غذا و حفظ وزن در محدوده سالم کمک می کند. مصرف جو برای کاهش سرعت تشکیل چین و چروک های صورت مفید است و باعث کاهش التهاب بدن و کاهش قند خون نیز می شود.

جوانه بروکسل: منبع خوبی از ویتامین آ برای مرطوب نگه داشتن موها و پوست است. این گیاه منبع عالی از فولات نیز بوده و مصرف آن از اثرات مضر نور خورشید به طور چشمگیری جلوگیری می کند.

کیوی: کیوی سرشار از ویتامین ث برای تولید کلاژن پوست است و مطالعات منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داده که دریافت سطوح بالای ویتامین ث منجر به کاهش چین و چروک های صورت و خشکی پوست می شود. ویتامین ث یک آنتی اکسیدان قوی برای مبارزه با رادیکال های آزاد ناشی از استرس های محیطی از جمله اشعه ماوراء بنفش خورشید و آلودگی هوا نیز هست. کیوی را به همراه ماست یونانی که سرشار از پروتئین است و بلغور جوی دو سر که منبع غنی از منیزیم محسوب می شود، در وعده صبحانه میل کنید.

ماهی قزل آلا: این نوع ماهی منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ برای تقویت پوست و افزایش انعطاف موها است. تحقیقات نشان می دهد که امگا ۳ به حفظ توده عضلانی، ترمیم بافت و تولید هورمون کمک می کند. اضافه کردن ماهی به رژیم غذایی صبحگاهی به همراه آووکادو که غنی از ویتامین ای بوده و از شما در برابر اشعه یو وی آفتاب محافظت می کند، بسیار سودمند است.

تغذیه مناسب برای پوست جوش دار-غذاهای مضر برای پوست-برنامه غذایی برای پوست زیبا-رژیم زیبایی

کلم پیچ: کلم پیچ از سبزیجات تیره رنگ قدرتمند با خاصیت آنتی اکسیدانی است. ویتامین آ موجود در این سبزی به تولید سبوم کمک می کند و منجر به افزایش رطوبت موها می شود. علاوه بر این کلم پیچ منبع غنی از ویتامین ث نیز بوده و به تولید کلاژن، کمک می کند. کلم پیچ را همراه با تخم مرغ برای حفظ سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش توده عضلانی به وعده صبحگاهی تان اضافه کنید.

خوردن یک صبحانه سالم با از دست دادن وزن، پیشگیری از بیماری های مزمن و بالا بردن سطح انرژی در طول روز در ارتباط است.

غذاهایی که شما هر روز صبح ( و در طول روز ) می خورید می تواند بر سلامت و ظاهر پوست شما تاثیر داشته باشد.

تغذیه مناسب برای پوست جوش دار-غذاهای مضر برای پوست-برنامه غذایی برای پوست زیبا-رژیم زیبایی

1- نان تست سبوسدار با کره بادام

انتخاب نان سبوس دار یا سبوس گندم دارای فیبر و مواد مغذی بالاتر از نان سفید و معمولا در قند پایین تر است. رژیم غذایی سرشار از قند می تواند برای پوست بسیار مخرب باشد و بنابراین بهتر است هر زمان که می توانید یک یا دو تکه از نان تست با کره بادام مصرف کنید این روغن حاوی 50 درصد چربی اشباع نشده بیشتر و 25 درصد چربی اشباع شده کمتر است و برای سلامت پوست ضروری است.

2 – غلات کامل با شیر بدون چربی و انواع توت ها

غلات سبوس دار، لبنیات کم چرب و محصولات بسته بندی آنتی اکسیدان برای داشتن پوست سالم مفید است بسیاری از غلات و حبوبات نیز با مواد مغذی مانند روی و آهن، که برای پوست فوق العاده مفید هستند اما اغلب در رژیم غذایی ما وجود ندارد غنی می شوند.

3 – تخم مرغ و پنیر کم چرب با غلات کامل

تخم مرغ و ساندویچ پنیر را با یک قطعه نازک از بوقلمون بریان مصرف کنید این گوشت در اغذیه فروشی ها دارای روی بالا است که به قوی نگهداشتن کلاژن و الیاف الاستین فنری پوست کمک می کند تخم مرغ حاوی کولین یک نوع ویتامین B است که بدن شما برای ایجاد ( کلاژن، لوتئین و یک آنتی اکسیدان کاروتنوئیدی ) که برای محافظت پوست بدن از آسیب ناشی از آفتاب به آن نیاز دارد.

تغذیه مناسب برای پوست جوش دار-غذاهای مضر برای پوست-برنامه غذایی برای پوست زیبا-رژیم زیبایی

4 – اسفناج و املت گوجه فرنگی

امت خوش طعم، راه بسیار خوبی برای ترکیب کردن یک یا دو وعده از سبزیجات به وعده غذایی صبح است یک مطالعه در استرالیا نشان داد که بازماندگان سرطان پوست که سبزی برگ دار خوردند تومورهای پوستی جدید کمتری در طی یک دوره 11 سال نسبت به کسانی که حداقل از سبزی برگ دار خوردند پیدا کردند گوجه فرنگی در لیکوپن بالا است یک آنتی اکسیدان که پوست را در برابر آسیب های نور خورشید محافظت می کند.
5 – سیب زمینی شیرین: سیب زمینی شیرین فقط برای شام نیست. سیب زمینی شیرین به صورت سرخ شده یا پخته شده در یک دیگچه با پیاز، فلفل و سبزیجات دیگری که در دست دارید. برای صبحانه مناسب است صبحانه مورد علاقه جودی کاپلان سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی، سیب زمینی شیرین پخته شده با دارچین و کمی کره است.
سیب زمینی شیرین غنی از ویتامین C و A هستند، هر دو مواد مغذی است که نشان داده شده است برای کمک به کاهش چین و چروک و خطوط ریز مفید است.

6 – آووکادو، فلفل قرمز و با سس پر ادویه گوجه فرنگی

آوکادو یکی دیگر از منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب اشباع شده است که به داشتن پوست بدن جوان و سالم کمک می کند. همچنین غنی از بیوتین، یک ماده غذایی که به جلوگیری از پوست و ناخن خشک کمک می کند فلفل قرمز یکی از بالاترین منابع ویتامین C می باشد، و سس پر ادویه گوجه فرنگی دارای رادیکال های آزاد لیکوپن است.

تغذیه مناسب برای پوست جوش دار-غذاهای مضر برای پوست-برنامه غذایی برای پوست زیبا-رژیم زیبایی

7 – بلغور جو دوسر و چای سبز

تحقیقات نشان داده است که ترکیبات موجود در چای سبز هنگامی که به صورت خوراکی مصرف شود به کاهش ( آفتاب سوختگی، آسیب پوست از نور ماوراء بنفش و خطر ابتلا به سرطان ) پوست کمک می کند در یک مطالعه در سال 2011 در دانشگاه تگزاس زنانی که یک نوشیدنی چای سبز در روز می نوشیدند الاستیسیته و چگالی پوست آنها بهبود یافت و همچنین سبب بهبود جریان خون و اکسیژن را به پوست بعد از 12 هفته مصرف چای سبز شد. از سوی دیگر، یک منبع بالا از فیبرها می تواند به کاهش کلسترول کمک کند شما می توانید از جو دوسر به عنوان یک ماسک صورت برای تسکین دادن پوست استفاده کنید.

صبحانه داشتن پوستی

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار