راهکار‌هایی طلایی برای کنترل حمله‌های عصبی

راهکار‌هایی طلایی برای کنترل حمله‌های عصبی

بروز حمله پنیک حتی برای یک فرد سالم نیز به دلیل مهیا شدن شرایط امکان دارد رخ دهد؛ به همین دلیل باید نشانه‌های بروز این حمله را شناسایی و مهار احساس‌های خود را به دست بگیرید.

حمله‌های پنیک برای مدت زمان کوتاه رخ می‌دهند که امکان دارد حتی یادآوری یک خاطره تلخ و ترسناک از گذشته باشد، به همین دلیل فرد همیشه باید این احساس آرامش را داشته باشد که به زودی به وضعیت آرامش بازمی گردد.

پنیک می‌تواند سبب افزایش ضربان قلب، افت یا بالا رفتن سریع فشارخون، گشاد شدن مردمک چشم ها، تعریق شدید، خشکی دهان و حتی بروز مشکل هایی همچون سکته مغزی یا حمله قلبی شود.


در صورت بروز این حالت رعایت تکنیک تنفس عمیق می‌تواند سبب بازگشت ضربان قلب به وضعیت سابق و عادی شدن تنفس شود.
استشمام برخی رایحه‌های خوشبو مانند عصاره گل اسطوخدوس می‌تواند سبب احساس آرامش و برطرف شدن استرس شود؛ به این منظور مقداری از روغن این عصاره را برروی مچ دست خود گذاشته آن را ببویید.

اگر فرد بر اثر حمله پنیک با مشکل‌های متعدد مواجه می‌شود مراجعه به متخصص، مشاوره با او و مصرف دارو‌های مربوطه می‌تواند از آسیب به او جلوگیری کند.

  حذف محرک‌ها و مواردی که سبب حمله پنیک می‌شوند و به طور کلی خود مراقبتی نقش موثری در کنترل علامت‌های بیماری و جلوگیری از تشدید آن دارد، خودداری از قرارگرفتن در برخی موقعیت ها، صحبت با برخی افراد، رفتن به برخی مکان‌ها همگی می‌تواند سبب احساس آرامش فرد شود.

افرادی که بیش از حد دچار استرس و حمله‌های پنیک می‌شوند می‌توانند با انجام ورزش به نبرد با این اختلال روانی بپردازند، پژوهش‌ها نشان داده است در حین ورزش هورمون‌هایی به نام اندروفین در بدن ترشح می‌شود که سبب آرامش و جلوگیری از استرس می‌شوند.
تمرین‌های ذهنی نیز برای حفظ سلامت بسیار مفیداست، مثبت اندیشی، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه، سرگرم کردن خود به انجام کار متفاوت، تمرکز و حتی انجام یوگا در کنترل بیماری موثر است.

تکنیک‌های انقباض و انبساط عضله‌های بدن نیز در جلوگیری از بروز استرس مفید هستند برای این منظور می‌توانید از استحمام با آب گرم یا ولرم بسته به اینکه کدام درجه آب سبب احساس خوشایند در شما می‌شود استفاده کنید.

زمان استرس و ترس شدید به اتفاق‌ها و رخداد‌های خوش حال کننده و شادی آور فکر کنید، عکس‌ها را نگاه کنید، به آن مکان‌ها بروید، با دوستانتان صحبت کنید تا اتفاق‌های خوب در ذهنتان جایگزین شود.

  اصلاح رژیم غذایی نیز در بهبود خلق و خو و جلوگیری از استرس بسیار مفید است، خوراکی هایی همچون فست فود یا خوراکی‌های بسیار شیرین و پرچرب فرد را دچار اختلال روانی می‌کند.

این دسته افراد از مصرف مواد دخانی خودداری کنند، زیرا پژوهش‌ها نشان داده است مصرف این مواد خود منجر به تشدید بیماری می‌شود.
حمله پانیک بین ۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و درصورتی که قادر به کنترل آن نیستید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

منبع: medicalnewstoday
 

برچسب ها :

راهکار طلایی کنترل

درصورتی که مطلب مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد از طریق صفحه تماس با ما گزارش دهید.
در صورت ناقص بودن مطلب روی منبع کلیک کنید و مطلب را بصورت کامل بخوانید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است و تمام فرآیند جمع آوری اخبار به صورت خودکار انجام می گیرد. مسئولیت صحت محتوای این خبر بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

آخرین خبرها

داغ ترین اخبار