تبلیغات

طبيعي ترين و موثرترين روش هاي کاهش وزن!!

طبيعي ترين و موثرترين روش هاي کاهش وزن!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - طبيعي‌ترين روش‌هاي کاهش وزن کدامند؟

تحقيقات نشان مي‌دهد، غذاهايي که در خانه آماده مي‌شوند، سالم‌تر هستند و در حقيقت تاثير به‌سزايي در تغيير عادات غذايي شما و در نتيجه کاهش وزن خواهند داشت. در اينترنت يا همان فضاي مجازي خودمان، اخبار نه چندان درستي درباره انواع روش‌هاي کاهش وزن وجود دارد. خيلي از اين روش‌ها سئوال برانگيز هستند و احتمالا بيشترشان پايه و اساس درست و منبع علمي موثقي ندارند.

مصرف پروتئين را در رژيم غذايي خود قرار دهيد

زماني که صحبت از کاهش وزن به ميان مي‌آيد، پروتئين حرف اول را در مواد خوراکي مغذي مي‌زند. با خوردن پروتئين، بدن براي هضم و سوخت وساز، کالري مي‌سوزاند. بنابراين، يک رژيم غذايي با پروتئين زياد مي‌تواند سوخت و ساز (متابوليزم) بدن را به 80 تا 100 کالري در روز افزايش دهد.
داشتن يک رژيم غذايي مملو از پروتئين باعث مي‌شود، شما احساس سيري کنيد و اشتها کمتري داشته باشيد. حتي خوردن يک صبحانه ساده و اما پر از پروتئين مثل تخم‌مرغ مي‌تواند تاثير به سزايي در سلامت شما و يا کاهش وزن داشته باشد.

از خوردن غذاهاي فرآوري شده دوري کنيد

معمولاً غذاهاي فرآوري شده حاوي مقدار زيادي شکر افزوده، انواع چربي‌ها و کالري مضاعف هستند. علاوه بر اين‌ها، غذاهاي فرآوري شده طوري تهيه شده‌اند که شما بيشتر از آن‌ها بخوريد. در حقيقت مصرف اين دسته از غذاها باعث اعتياد به خوردن بيشتر مي‌شوند.

از اسنک‌هاي سالم و غذاهاي خانگي استفاده کنيد

تحقيقات نشان مي‌دهد، غذاهايي که در خانه آماده مي‌شوند، سالم‌تر هستند و در حقيقت تاثير به‌سزايي در تغيير عادات غذايي شما و در نتيجه کاهش وزن خواهند داشت. استفاده هميشگي از غذاهاي سالم خانگي، شانس شما را در خوردن غذاهاي ناسالم چه براي خودتان و يا خانواده‌تان کمتر خواهد کرد. در هر خانه‌اي مي‌توان غذاها و يا اسنک‌هاي سالم، طبيعي و ساده‌اي براي مصرف درست کرد. ماست، انواع ميوه‌ها، دانه‌ها، هويج و تخم‌مرغ آب‌پز از جمله اين غذاها هستند.

مصرف شکر خود را محدود کنيد

خوردن انواع غذاها با شکر زياد دليل اصلي بسياري از بيمار‌ي‌ها در همه دنيا است. بيماري‌هايي مثل: مشکلات قلبي، ديابت نوع2 و سرطان. به‌طور ميانگين مصرف شکر در آمريکا چيزي نزديک به 15 قاشق چايخوري در روز است و در اصل اين ميزان، شکر نهفته در بسياري از غذاهاي‌ فرآوري شده است و در نتيجه شما بدون آگاهي اين اندازه شکر مصرف مي‌کنيد. از آنجايي که شکر با اسم‌هاي مختلف در بسياري از ترکيبات نام برده مي‌شود، تشخيص آن مشکل خواهد بود. خلاصه اينکه، کاهش مصرف شکر روش صحيحي در يک رژيم غذايي سالم است.

زياد آب بنوشيد

اين يک حقيقت است که نوشيدن آب به کاهش وزن کمک خواهد کرد. نوشيدن 0.5 ليتر آب در يک ساعت، مي‌تواند سوزاندن کالري را 24 تا 30 درصد افزايش دهد. نوشيدن آب، قبل از غذا باعث مي‌شود کالري کمتري مصرف کنيد، مخصوصا در افراد ميانسال و يا مسن. اثربخشي بيشتر آب، زماني است که با نوشيدني‌هاي پرکالري و شيرين جايگزين شود.

بيشتر سبزيجات و ميوه بخوريد

ميوه‌ها و سبزيجات بي‌اندازه سالم هستند و با اينکه حاوي مقدار زيادي آب، مواد مغذي لازم و فيبر هستند، بسيار کم کالري هستند و اين خاصيت باعث مي‌شود استفاده از اين منابع مغذي در رژيم غذايي ما کارآمد باشد و هم‌زمان کالري کمتري در جهت کاهش وزن مصرف کنيم.

بشقاب غذاي خود را کوچک کنيد

نتيجه برخي از تحقيقات نشان مي‌دهد، استفاده از يک بشقاب کوچک به عنوان ظرف غذا باعث مي‌شود کمتر غذا بخوريد. بشقاب کوچک، ديد شما را نسبت به اندازه ميزان غذايتان تغيير مي‌دهد. احساس مي‌کنيد بشقاب غذايتان همان است و تنها اندازه‌اش تغيير کرده است. استفاده از بشقاب کوچک سبب مي‌شود ميزان غذايي که مي‌خوريد کم‌تر شود و در عين حال احساس کنيد غذايي که مي‌خوريد به همان ميزان سابق است.

گروه بک زندگي سيمرغ
منبع

Let's block ads! (Why?)

طبيعي موثرترين

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار

تبلیغات