راه‌اندازی 2 سامانه یکپارچه «بازرسی و شکایت» در وزارت صمت تا پایان سال

راه‌اندازی 2 سامانه یکپارچه «بازرسی و شکایت» در وزارت صمت تا پایان سال

بهنام امیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به راه‌اندازی سامانه یکپارچه بازرسی در مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در حال حاضر بازرسی از واحدهای صنفی توسط دستگاه‌های مختلف از جمله بازرسان اتحادیه‌ها، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده، تعزیرات، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پلیس اماکن و ... انجام می‌شود ولی متاسفانه هیچیک از این دستگاه‌های بازرسی، به اطلاعات دستگاه‌های دیگر که آن‌ها هم وظیفه بازرسی را عهده‌دارند، دسترسی ندارند.

وی افزود: این عدم دسترسی به اطلاعات سایر دستگاه‌ها در این حوزه باعث می‌شد تا در طول سال بعضی از واحدهای صنفی، توسط چندین دستگاه مورد بازرسی قرار گیرند و در عین حال ممکن بود یک واحد صنفی حتی یک بار هم در سال، مورد بازرسی بازرسان دستگاه‌های مختلف قرار نگیرد.

معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت، ادامه داد: این سامانه قرار است تمامی بازرسی‌های انجام شده توسط این دستگاه‌ها را به صورت یکپارچه به یکدیگر متصل کند و گزارش بازرسی هریک از این دستگاه‌ها نیز در این سامانه ثبت و ضبط می‌شود تا برای سایر بازرسان، به منظور نوع رسیدگی به تخلفات احتمالی بعدی قابل بهره‌برداری باشد.

به گفته امیری هم اکنون طراحی این سامانه در فازهای آخر خود قرار دارد و امسال احتمالاً به طور کامل راه‌اندازی خواهد شد.

امیری همچنین با اشاره به در دست اقدام بودن راه‌اندازی سامانه یکپارچه شکایت نیز گفت: علاوه بر این در حال حاضر راه‌اندازی سامانه‌ای دیگری برای رسیدگی به شکایت مصرف کنندگان در دست اقدام است که با راه‌اندازی آن، مصرف‌کنندگان می‌توانند هرگونه شکایت خود از واحدهای صنفی را در این سامانه ثبت کنند تا رسیدگی به شکایت‌ها به طور متمرکز انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که هم اکنون مصرف‌کنندگان شکایت خود را به اتحادیه‌ها، تعزیرات، سازمان حمایت و دستگاه‌های دیگری ارائه می‌دهند و به دلیل عدم یکپارچگی اطلاعات شکایت‌ها، شاهد موازی کاری و هدر رفت انرژی بازرسان دستگاه‌های مختلف هستیم.

معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت، با بیان اینکه این سامانه نیز تا پایان سال راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، گفت: در این سامانه، دستگاه‌های رسیدگی کننده به شکایات، به سوابق شکایت‌های قبلی واحدهای صنفی و نتیجه بررسی این شکایات دسترسی خواهند داشت.

انتهای پیام/

درصورتی که مطلب مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد از طریق صفحه تماس با ما گزارش دهید.
در صورت ناقص بودن مطلب روی منبع کلیک کنید و مطلب را بصورت کامل بخوانید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است و تمام فرآیند جمع آوری اخبار به صورت خودکار انجام می گیرد. مسئولیت صحت محتوای این خبر بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

آخرین خبرها

داغ ترین اخبار