تبلیغات

آمادگی دانشکده های روانشناسی کشور برای حل مشکلات جامعه

آمادگی دانشکده های روانشناسی کشور برای حل مشکلات جامعه میگنا: در گردهمایی رؤسای دانشکده‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه‌های سراسر کشور که مدیرانی از دانشگاه‌های شیراز، اصفهان، اهواز، بیرجند، الزهراء، علامه طباطبائی، شهید بهشتی و خوارزمی و اعضای هیأت رئیسه و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران حضور داشتند، براساس مصوبات نشست قبلی مقرر شد که دبیرخانه دائمی رؤسای دانشکده‌ها در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران تشکیل و قبل از برگزاری نشست‌ها، هماهنگی برای تعیین دستور جلسه و سایر فعالیت‌های مشترک پیگیری لازم انجام گیرد.

در این گردهمایی برمواردی در قالب بیانیه نهایی تاکید شد که به شرح ذیل آمده است:

۱- به منظور بررسی و ارزیابی موضوعات و مسائل مطرح شده در نشست رؤسای دانشکده‌ها، تاکید گردید که کمیته‌های مختلفی مانند کمیته اخلاق، پژوهش، مستندسازی و... شکل گیرد. در این زمینه مقرر شد اعضا نظرات و دیدگاه‌های خود را به دبیرخانه ارائه دهند تا جمع بندی صورت گیرد.

۲- با توجه به رسالت و مأموریت‌های دانشکده‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه‌های کشور در قبال مسائل و مشکلات جامعه مانند مشکلات عاطفی، رفتاری و روان‌شناختی، اعضا آمادگی کامل دانشگاه‌ها را برای کمک به حل مسائل اجتماعی اعلام کردند. در این رابطه مقرر شد که بسته‌های خدماتی و تخصصی توسط دانشکده‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی در سطح کشور تهیه شود.

۳- ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای تخصصی مرتبط به ویژه وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری مورد تاکید قرار گرفت. اعضای نشست خواستار مشارکت هدفمند و نهادینه شده و چاره‌جویی نظام مشخص برای ارتباط و تعامل با سازمان‌ها در سطح گسترده بوده و مجدانه از مسئولین وزارتخانه‌های ذیربط درخواست شود از ظرفیت و توانایی دانشگاه‌ها و مرکز آموزش عالی در جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه علمی و اجرایی کشور استفاده کنند. ارتباط با مدارس و حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های علوم تربیتی و روان‌شناسی در مرکز آموزشی به مساعدت بیشتر مسئولین نیاز دارد. ضمناً مقرر شد در برخی از نشست‌ها و گردهمایی دانشکده‌ها از مسئولین دعوت به عمل آید.

۴- با توجه به مفاد بیانیه دانشگاه شیراز، اعضای نشست بر موضوع جدایی‌ناپذیری رشته‌های روان‌شناسی بالینی و سلامت از وزارت علوم تحقیقات و فناوری تاکید کردند. در این نشست با توجه به فعالیت‌های مختلفی که در سطح دانشگاه‌ها و سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره صورت گرفته است، حمایت کامل خود را از خواسته بحق روان‌شناسان را اعلام کردند.

۵- با توجه به نقش شورای تحول علوم انسانی شورای انقلاب فرهنگی در بازنگری برنامه‌های درسی رشته‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی روی ارتباط و تعامل هدفمند با دانشکده‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی و اخذ نظرات و دیدگاه‌های و کارشناسی و تخصصی از آنها مورد تاکید قرار گرفت. بازنگری روی اعضای شورای تحول و استفاده از ظرفیت همه دانشگاه‌ها ضروری است.

آمادگی دانشکده روانشناسی مشکلات جامعه

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار

تبلیغات