فواید ۱۵ دقیقه پیاده‌روی بعد از شام

      ۲۰ دی ۱۳۹۵      ۰       33594 بازدید        

پیاده روی و لاغری

پیاده‌روی بعد از شام باعث هضم بهترغذا، کاهش وزن و افزایش کیفیت خواب می‌شود‎

 

پیاده‌روی به مدت ۱۵ ‌دقیقه بعد از شام باعث بهتر هضم شدن غذا، کاهش وزن و افزایش کیفیت خواب می‌شود.

 

در صورتی که بعد از شام خوردن عادت به نشستن دارید این عادت را تغییر دهید و سعی کنید ۱۰۰ قدم پیاده روی انجام دهید.

 

بررسی‌ها نشان داده است که حداقل ۱۰۰ قدم پیاده روی بعد از شام باعث افزایش سلامتی می‌شود.

 

پیاده‌روی بعد از شام هضم غذا را بهتر می‌کند. کالری سوزی را افزایش می‌دهد و قند خون را کنترل می‌کند.

 

بعد از شام خوردن آنزیم‌هایی که مسئول هضم غذا هستند فعال می‌شوند. در صورتی که فرد در این زمان پیاده روی کند هضم غذا  سریع‌تر و بهتر انجام می‌شود.

 

پیاده روی بعد از شام باعث افزایش سوخت و ساز بدن نیز می‌شود.

 

این که افراد بعد از شام خوردن سریع به خواب می‌روند کار درستی نیست و برای سلامت مناسب نیست. بهتر است بعد از شام چند قدم پیاده روی کنید. این کار باعث می‌شود که بدن آرام‌تر شود و جریان خون در بدن ادامه یابد. بعد از پیاده‌روی خواب راحت‌تری خواهید داشت.

 

پیاده‌روی بعد از شام باعث می‌شود که اکسیژن و مواد غذایی لازم به بدن برسد.

 

افرادی که دیابت نوع دو دارند می‌توانند با پیاده روی بعد از شام قند خون خود را کنترل کنند.

 

منبع: ایسنا

 

دسته بندی : ورزشی
برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

ورزشی

آرشیو »