طرز تهیه ته چین مرغ بدون تخم مرغ

      ۱۹ دی ۱۳۹۵      ۰       876 بازدید        

 

درست کردن ته چین مرغ بدون تخم مرغ,طرز پخت ته چین مرغ بدون تخم مرغ

طرز تهیه ته چین مرغ بدون تخم مرغ

 

ته چین یکی از غذاهای نسبتا جدید است که طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است. درست کردن آن نیاز دارد چند ریزه کاری را بلد باشیم. مثلا یکی از نکات مهم در پخت آن این است که بتوانیم بوی تخم مرغ را از بین ببریم. در این مطلب ته چینی را به شما آموزش می دهیم که در آن از تخم مرغ استفاده نشده است و بنابراین دیگر نگران بوی تخم مرغ داخل ته چین خود نباشید.

 

مواد لازم برای ته چین مرغ بدون تخم مرغ :

روغن و کره  به میزان لازم 
 برنج  4 پیمانه
 زعفران دم کرده غلیظ  به میزان لازم 
 خلال بادام  50 گرم
ماست چکیده ترجیحا ترش نیم کیلوگرم
مرغ متوسط یک عدد

 

طرز تهیه ته چین مرغ بدون تخم مرغ :

مرغ را با یک و نیم لیتر آب می جوشانیم و کف آن را مرتب می گیریم، بعد به آن زردچوبه، پیاز یک عدد بزرگ، چند حبه سیر خرد شده، ساقه کرفس، یک عدد هویج، چوب دارچین و نمک و فلفل اضافه می کنیم به مدت ۱۰ دقیقه با حرارت زیاد می جوشانیم.

 

بعد حرارت را ملایم می کنیم به مدت یک ساعت و نیم می پزیم بعد از پخت باید حدود یک لیوان آب مرغ بماند. مرغ را بیرون آورده و پس از خنک شدن استخوان مرغ را می گیریم تکه هاى مرغ را خیلى ریز نکنید.

 

به نیمى از ماستمان کمى نمک، زعفران ۲ قاشق غذاخورى و فلفل قرمز و کمى پودر خردل اضافه می کنیم و مرغ ها را در آن قرار می دهیم و در یخچال می گذاریم. ( این کار را می توانیم حتى از روز قبل انجام دهیم که در این صورت خوشمزه هم می شود)

 

حالا نیم دیگر ماست را هم به همین ترتیب مزه دار می کنیم و کنار می گذاریم براى برنج. برنج را با یک قاشق زرد چوبه می جوشانیم و آن را زنده بر می داریم. حتماً اول با آب ولرم کمى شستشو می دهیم بعد کمى آب سرد. و برنج را با ماستمان مخلوط می کنیم + کمى روغن مایع.

 

حالا کف قالبمان یا در ماهیتابهء گود نصف پیمانه روغن ریخته و نیمى از برنج را ریخته و صاف می کنیم و روى آن زعفران می ریزیم بعد مرغها را روى برنج می چینیم و خلال بادام ها را هم همه جاى ظرف می پاشیم و بعد بقیه برنج را و دوباره زعفران. با قاشق چند سوراخ روى برنج ایجاد می کنیم و در آخر نصف لیوان آب مرغ و نصف لیوان روغن مایع و کره را روى برنج می دهیم.

 

روى قالب را فویل کشیده و داخل فر گذاشته روى حرارت زیاد به مدت نیم ساعت و بعد با حرارت متوسط براى یک ساعت دیگر.

 

و یا اگر روى حرارت مستقیم خواستیم تهیه کنیم ۱۰ دقیقه اول حرارت زیاد باشد و بعد حرارت را کم می کنیم به مدت یک ساعت و نیم آن را می پزیم.

 

گردآوری : بخش آشپزی گوگلی



دسته بندی : آشپزی
برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

ورزشی

آرشیو »
  • از بین بردن چربی های بدن با چند روش کاربردی!!
  • نکاتی برای کاهش وزن ورزشکاران
  • برای ورزش نکردن بهانه نگیرید
  • چه ورزش‌هایی عمر را طولانی‌تر می‌کنند
  • فرمول محاسبه کالری ها
  • چهار ورزشکار قدرتمند گیاه خوار در جهان چه کسانی هستند؟
  • سفت کردن باسن با روش هایی بسیار ساده